Laurent Abadie, CEO-ul Panasonic pentru Europa, a declarat în exclusivitate pentru Capital că televizoarele cu plasmă se află la sfârşit de drum, iar acestea ar putea dispărea de pe piaţa mai curând decât se estima.
Panasonic este producătorul japonez de televizoare care a pariat cel mai mult pe plasmă. În timp ce conaţionalii de la Sony au renunţat de mult la această tehnologie, Pansonic a mizat pe plasmă chiar şi când liderul Pioneeer a abandonat lupta, în 2009.
“Producem în continuare televizoare cu plasmă la fabrica noastră din Plzen, Cehia. Trebuie totodată să recunoaştem că toate tehnologiile au un ciclu de viaţă. Plasma a fost introdusă în urmă cu mai mulţi ani şi a ajuns la maturitate. Vom ajunge la căpătul liniei în câţiva ani sau câteva luni”, a declarat pentru Capital, Laurent Abadie, preşedinte şi CEO Panasonic pentru Europa (foto).
Panasonic a livrat 7,5 milioane de televizoare cu plasmă în ultimul an fiscal, care au reprezentat 40% din totalul vânzărilor de televizoare. Pentru anul fiscal curent Pansonic se aşteaptă la 2,5 milioane de unităţi care vor reprezenta 16% din totalul televizoarelor vândute.
“Tehnologia OLED vine puternic din urmă şi trebuie să asigurăm tranziţia de tehnologii în cel mai potrivit mod. Dacă mă întrebaţi câte televizoare cu plasmă vom vinde peste 15 ani, răspunsul este niciunul, această tehnologie clar nu va mai exista. Am ajuns la un nivel ude plasma nu mai joacă un rol atât de important, în timp de TV-urile cu LCD încă se vând foarte bine. Întrebarea care se pune este cum vor fi folosite televizoarele în viitor. Pentru utilizatori nu mai contează atât de mult tehnologia din spate, dacă este plasmă, LED sau OLED, ci ca acesta să fie conectat, să poată fi personalizat şi să ofere conectivitate în cloud”.
În ceea ce priveşte tehnologia 4K, Abadie e declarat că în Europa se fac în prezent mai multe