Sony a prezentat PlayStation 4, prima noutate a companiei din ultimii 7 ani pe piaţa consolelor de jocuri şi divertisment, care, cu un preţ mai mic şi o orientare agresivă către consumatorii de jocuri video, rivalizează cu dispozitivul Xbox One dezvăluit recent de Microsoft.
PlayStation 4 (PS4) va avea un preţ de referinţă de 399 de dolari în Statele Unite, cu 20% mai mic faţă de Xbox One, au afirmat directorii executivi ai Sony, prezenţi pe scenă luni seară la conferinţa E3 de la Los Angeles, unde a avut loc prezentarea consolei, transmite Bloomberg.
Compania japoneză va permite utilizatorilor revânzarea nelimitată a jocurilor folosite, iar produsul nu are nevoie de o conexiune permanentă la internet, decizii care par să contrasteze cu două dintre cele mai criticate caracteristici ale Xbox One.
PS4 reprezintă un element central al strategiei Sony de a-şi revigora afacerile în domeniul electronicelor de consum. Dacă va avea succes, consola va furniza companiei resursele financiare necesare pentru restructurarea diviziei producătoare de televizoare, aflată în pierdere de nouă ani.
Analiştii consideră că Sony a câştigat un prim duel cu Microsoft, în principal datorită preţului mult mai mic.
"Microsoft a făcut o greşeală cu preţul de 499 de dolari. Preţul este cu 100 lire sau euro sau dolari prea ridicat. Sony a exploatat această slăbiciune şi a reuşit să vină cu un preţ aproximativ corect. În prezent, cred că majoritatea consumatorilor se gândesc că vor cumpăra PS4", comentează un analist.
Spre deosebire de consola Sony, care pune accent în principal pe jocuri video, Microsoft a căutat să "monopolizeze sufrageria" cu Xbox One, anunţând numeroase facilităţi TV şi de conţinut media, inclusiv producţii de film şi televiziune distribuite în exclusivitate.
Sony va distribui de asemenea conţinut de film şi televiziune pro