Milioane de consumatori comentează pe rețelele sociale. Îi ascultă companiile din România? Răspunsul este: „din ce în ce mai mult“.
Dacă vrei să ai vizibilitate în web 2.0 e musai să exişti pe rețelele sociale. Social media este singurul mediu în care nu este nevoie să cheltuiești mai mult decât concurenții tăi pentru a fi mai vizibil, spun specialiștii The Bridge, hub-ul de comunicare multimedia marca GolinHarris, care se ocupă zilnic de gestionarea a peste 20 de conturi de Facebook ale unor mari branduri din România, din domenii ca FMCG, retail, auto, telecom, healthcare și financiar.
“Nu toți oamenii rezonează la imaginile cu pisici și nu toți se agită pe stilul Harlem Shake. De aceea, trebuie să găsești poveștile cu care rezonează audiența ta și să le spui bine. Una dintre reguli ar fi să petreci doar 10% din timp creând continut, iar în rest să te ocupi de interacțiune, monitorizare și descoperirea de insight-uri despre audiența ta. Dincolo de obiectivele de comunicare, este fundamental ca brandurile să respecte dreptul la intimitate al utilizatorilor”, spune Anca Bundaru, Digital Communication Manager la GolinHarris.
Iată cum cred specialiștii The Bridge că poți să te diferențiezi ca brand în social media?
1. Urmărește constant Twitter și Facebook. Obișnuiește-te ca la fiecare final de zi să tragi concluzii despre subiectul zilei pentru fiecare canal în parte; urmărește cum a acționat concurența, pe cine a implicat în campanii. Astfel, vei avea constant o imagine foarte clară a ceea ce ai de făcut și direcția în care trebuie să îți crești brandul.
2. Lansează o invitație pentru un hangout Google cu lideri de opinie, jurnaliști, bloggeri, în locul unei conferințe de presă. Deja asistăm la suprapunerea foarte multor evenimente, iar liderii de opinie prezenți online vor aprecia mai mult o astfel de ab