Organizatiile din sectorul public din toata lumea se afla in fata unei mari provocari: cum sa faca mai mult cu mai putine resurse. Noua normalitate impune guvernelor si organizatiilor guvernamentale sa furnizeze servicii accesibile intr-un context de taieri bugetare destinate reducerii deficitului.
Raportul PwC, „The Future of Government” (Viitorul Guvernarii),se uita la transformarile din ultimii sase ani, o perioada in care guvernele s-au straduit sa tina pasul cu asteptarile in continua schimbare ale cetatenilor si cu progresul rapid in domeniul tehnologiei - pe fundalul unei reduceri a fondurilor destinate serviciilor publice.
Conform documentului, autoritatile publice vor trebui sa devina mai agile si sa asigure servicii mai bune cu mai putine resurse.
“Organizatiile publice de maine vor trebui sa se comporte destul de diferit fata de prezent: adaptandu-se la schimbare precum un organism viu, creand prototipuri si evoluand astfel incat sa raspunda nevoilor societatii pe masura ce acestea cresc”, a declarat Daniel Anghel, partener, consultanta fiscala, liderul echipei de servicii pentru sectorul public, PwC Romania. “O provocare majora este descoperirea de noi cai pentru a derula colaborari strategice si parteneriate cu alte sectoare ale societatii”, a adaugat Anghel.
Cum se poate materializa aceasta viziune? Pentru inceput, organizatiile trebuie sa se priveasca prin trei lentile diferite care sa le ghideze comportamentul:
- Orientarea catre cetatean
- Echilibrul intern/extern
- Rezultate sustenabile
In plus, exista patru caracteristici cheie pe care liderul din sectorul public trebuie sa le aiba in viitor. Acestea vor influenta comportamentele necesare pentru a livra rezultate si impact: Agilitate:pregatit sa anticipeze situatii, sa se adapteze si sa reactioneze rapid la evenimente neast