La finele lunii iunie, Primăria Braşov urmează să desemneze constructorul care va realiza lucrările de modernizare a celor cinci capete de linie ale RAT, prinse într-un proiect de investiţie cu finanţare europeană. Dintre toate staţiile terminale ale RAT, doar capătul de linie de la stadionul Municipal este modernizat, iar restul nu mai corespund de multă vreme cerinţelor de mediu şi de confort actuale.
Cele cinci capete de linie (Noua – strada Brazilor, Roman- strada Poienelor, Rulmentul – strada 13 Decembrie, Saturn – bulevardul Saturn şi Triaj- strada Hărmanului) însumează 21 de trasee, iar edilii speră ca lucrările să demareze cât mai repede. „Sper ca în iulie să demarăm şi lucrările, fiindcă este un proiect important pentru Braşov şi pentru dezvoltarea transportului în zona metropolitană. Dacă într-o primă etapă am reuşit să modernizăm flota de autobuze, prin derularea acestui proiect, şi prin cel de introducere a sistemului de ticketing, vom aduce transportul braşovean la un nivel egal cu cel din orice ţară europeană”, a declarat primarul George Scripcaru.
Până în primăvară vor fi gata
Valoare investiţiei este estimată la suma de 35,12 milioane de euro, din care cofinanţarea Primăriei este de 1,15 milioane de lei. Lucrările ar urma să fie finalizate în primăvara anului viitor. „Termenul de execuţie este de nouă luni şi vom avea grijă ca firma câştigătoare să respecte acest termen, deoarece lucrările vor fi derulate în paralel la toate cele cinci capete. Am stabilit deja cu cei de la RAT modalităţile de lucru şi toate detaliile, astfel încât transportul public de călători să nu fie afectat. Cea mai mare problemă va fi la Saturn şi Poienelor fiind unele dintre cele mai aglomerate, dar am stabilit fluxurile de ciruclaţie, perioadele de staţionare, dar şi care vor fi locurile de îmbarcare/debarcare a călătorilor pe timpul şantierului”, a explic