Viena, 11 iunie 2013. Este prima zi a conferintei VeloCity. Este locul unde anul acesta se strang specialistii din toata lumea pentru a-si impartasi cunostintele in domeniul incurajarii si promovarii bicicletei.
Particip la conferinta ca reprezentant al Organizatiei pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania, dupa ce un proiect derulat de asociatie in Bucuresti a fost votat la "Cycling Visionaries Awards". Este vorba de "Adopta o pista periculoasa ! Apoi... desfiinteaz-o ! ", proiectul prin care cetatenii s-au implicat in desfiintarea a peste 100 de km de piste periculoase din Bucuresti. In urma sesizarilor, politia rutiera a constatat ca ele nu respectau normele si avizele. Dar nu este singurul proiect din Romania votat de public. De aceea, aici este si Ariel Constantinof (Tribul), Andreea Toader (SkirtBike), Cristian Vladoaica (Bike Pour-Trait) si Cosmin Popan (Portocala mecanica). O dimineata ploioasa da peste cap planurile mele de a ajunge la "Bike Yoga", la ora 7.30.
Iar la 10.30 inca ploua. Si pentru ca locatia este aproape, cam la 1,5 km, merg pe jos. Remarc parcarile pentru biciclete care, atunci cand sunt in zona intersectiilor, sunt pe carosabil. In acest mod se foloseste la maxim spatiul si se asigura normele de siguranta rutiera. Pentru ca astfel se asigura vizibilitate soferilor atunci cand intra in intersectii. Prin comparatie, in Bucuresti vei gasi multe intersectii unde vizibilitatea este obturata de chioscuri, masini parcate, panouri publicitare etc. Iar in Bucuresti nu exista nicio parcare pentru biciclete pe carosabil. In Parcul Rathaus este liniste. Asta pana ajung sa vad dincolo de un gard plin de reclame. Acolo, vreo 10 prichindei pe bicicleta dau ture, indrumati de un adult. Au pelerine de ploaie si sunt concentrati la ceea ce fac. Forfota o gasesc in cortul unde se face inregistrarea. Toti sunt plouati si cerceteaza