O echipă de şase studenţi de la Universitatea Politehnică din Bucureşti a creat o aplicaţie care îi ajută pe copiii nevăzători să perceapă lumea din jur.
Aplicaţia Seenesthesis a luat naştere în 24 de ore, la un hackathon organizat în primăvară şi contând pentru concursul Innovation Labs, unde 12 echipe de studenţi de la facultăţile tehnice au putut experimenta şi dezvolta o idee de produs cu ajutorul unor mentori cu experienţă din domeniul IT din România.
Programul realizat de Ştefan Alexandru, Radu Vlad, Bianca Teşilă, Alexandru Bărbătei, Laurenţiu Cojocaru şi Bogdan Bîrlădeanu este menit să-i ajute pe copiii nevăzători să înveţe cum arată diverse obiecte şi chiar să perceapă contururile şi culorile lumii înconjurătoare, cu ajutorul unui smartphone sau al unei tablete, prin sunete şi vibraţii.
Ştefan este student în anul II la Facultatea de Inginerie în Limbi Străine din cadrul Universităţii Politehnice din Bucureşti, dar s-a angajat deja la compania iRewind şi predă cursuri de programare în Android. El spune că ideea i-a venit după participarea la concursuri de şah şi după ce a văzut un clip video pe internet: „Ca să-şi dea seama cum sunt aşezate piesele, nevăzătorii pipăiau tabla. Mi-am dat seama că se pot afla multe informaţii în acest fel. Apoi am văzut un videoclip cu Daniel Kish, un bărbat orb care foloseşte ecolocaţia pentru a se deplasa prin oraş“, a spus tânărul pentru „Adevărul“.
Aplicaţia, premiată de două ori
Aplicaţia dezvoltată de echipa lui a luat premiul special la Innovation Labs şi premiul întâi la categoria Windows Phone, la Imagine Cup, organizată de Microsoft. Programul este funcţional, dar mai are nevoie de câteva finisaje înainte de a fi lansat official. O versiune de test va fi disponibilă în săptămânile următoare.
Tânărul speră să-şi facă propria companie. „Vom încerca să accesăm nişte fonduri pe educaţie