Pilotul Claudiu David (35 ani), cu experienta la Campionatul Mondial de Raliuri si singurul instructor roman acreditat BMW Driving Experience, ne-a explicat in cadrul programului BMW Driver Training care este pozitia corecta la volan.
David ne-a spus, in cadrul modulului desfasurat pe Aeroportul Baneasa cu opt modele BMW M, ca pentru a conduce cu viteza si a fi in siguranta trebuie sa avem cat mai mult contact cu masina. Pasii pe care trebuie sa ii urmam ii gasiti mai jos.
Inaltimea scaunului
Primul lucru care se regleaza la pozitia corecta la volan este inaltimea scaunului, pentru a avea o privire de ansamblu asupra masinii. "Este foarte important sa vedeti unde calca rotile masinii si sa vedeti intotdeauna capota masinii. Daca stati sub acest unghi este foarte dificil de observat unde calca rotile. In mod normal nu veti observa asta cand conduceti incet sau in afara localitatii, dar cand sunteti intr-o situatie de urgenta sau va doriti sa mergeti tare doar din aceasta pozitie va veti da seama ca aveti o vedere de ansamblu perfecta asupra masinii", spune David.
Reglajul scaunului fata-spate
Urmatorul lucru este reglajul scaunului fata-spate. Pentru a afla daca suntem destul de aproape de pedale apasam ambreiajul sau frana sau punem piciorul pe pedala de relaxare din margine. Cu una din aceste pedale apasate la maxim trebuie sa ramana un unghi in genunchi.
"Unghiul genunchiului il urmarim din doua considerente, odata pentru ca imi da posibilitatea sa apas cu puterea maxima, pentru ca daca as sta foarte departe si ar trebui sa ma intind dupa pedala atunci parte din forta pe care pot sa o pun se pierde si al doilea este din punct de vedere al sigurantei pasive, la un impact frontal in momentul in care aveti piciorul intins pe pedala de frana toata forta impactului este preluata de sold si se poate disloca. In momentul in care genunch