Una din principalele probleme in conflictele de munca este ca managementul companiei nu pastreaza o nota neutra in corespondenta cu angajatul aflat in conflict, astfel incat in mailuri se strecoara note de amenintare sau exprimari care denota o implicare personala, a spus Ioan Dumitrascu, partener PeliFilip, in cadrul conferintei HR 2.0 organizata de Wall-Street.ro in parteneriat cu Lugera, PeliFilip, BestJobs si Signal Iduna.
Cum arata ctiunile prin care companiile pot gestiona un conflict de munca? Ioan Dumitrascu, partener PeliFilip, spune ca de multe ori nu sunt dovezi ca angajatului i s-au comunicat regulamentele sau fisa postului. Astfel, avocatul atrage atentia ca firmele trebuie sa aiba documente pentru orice atributie care i se da angajatului. Doar asa poate dovedi ca angajatul stia ca trebuia sa faca un lucru sau altul.
Ioan Dumitrascu spune ca o alta actiune de remediere importanta este ca angajatorul sa isi pastreze comunicarea fata de care este in conflict in termeni rezonabili si fara parti negative. Daca angajatul are o pozitie negativista, angajatorul nu trebuie sa arata din comunicari o implicare personala. Din pacate, avocatul Ioan Dumitrascu spune ca una dintre problemele principale in conflictele de munca este faptul ca managementul trimite catre angajati mailuri care pot fi percepute ca avand note de amenintare sau exprimari care duce totul intr-o nota personala.
De asemenea, avocatul spune ca pentru discutia cu angajatul compania trebuie sa trimita oameni cu senioritate in departamentul de HR.
"Noi avem o tehnica pe care o numim Tehnica Stefan cel Mare: care presupune ca trebuie sa incerci sa ai cat mai putine fronturi de conflict, in conditiile in care angajatul isi aduce aminte de toate "nedreptatile" pe care i le-a facut angajatorul, iar tot acest complex paraziteaza conflictul initial, ca angajator trebuie sa te