Asta este ziua Rodrigo Garcia. Tatăl anticonsumismului în teatru a ţinut o conferinţă numită „Nimeni nu se scaldă de două ori în acelaşi rîu” – un extras din Borges cu referire la faptul că experienţa ne modifică: „nu sunt acelaşi de la începutul discuţiei”, exemplifică Rodrigo Garcia.
Conferinţa a avut o componentă video esenţială, cu fragmente din spectacolele realizate de Rodrigo Garcia de-a lungul timpului, o succesiune din care se poate observa modul în care a evoluat estetica sa, şi-a schimbat viziunea sau a abandonat unele teme în favoarea altora.
Extras de conferinţă:
-Biografie: a trăit în Argentina pînă la 22 de ani, apoi s-a mutat în Spania. Provine dintr-o familie modestă, tatăl este măcelar (de unde şi numele dat mai tîrziu companiei sale, Teatrul Măcelărie- La Carniceria Teatro), prietenii sunt zugravi sau hoţi , a locuit într-un cartier modest. Putea alege să urmeze meseria tatălul (ceea ce a şi făcut la nivel metaforic) sau să devină fotbalist, ca unii prieteni din copilărie. „Toţi furam cînd eram mici. De exemplu, eu furam din măcelăria tatălui meu, luam bani de acolo şi îmi cumpăram cărţi. Era un librar evreu care aducea tot felul de cărţi interesante şi aşa am devenit dependent de cărţi, de Beckett sau Ionesco.” A văzut teatrul lui Tadeusz Kantor şi a înţeles că poate exista un teatru al libertăţii, că teatrul poate fi un edificiu care poate fi reinventat.
-În cei 27 de ani de teatru s-a jucat mult cu literatura. „M-am gîndit de ce nu pot spune cuvîntul altfel. Aşa că am proiectat cuvintele pe ecran, ele au devenit scenografie. M-am sprijinit mult în teatru pe artele plastice, fără să uit însă că materia teatrului e actorul, nu ca prezenţă fizică, ci ca însoţitor mental. Nu pot lucra cu orice actor, nu mă interesează actorii mari, am nevoie de un însoţitor în drumul meu intelectual prin urmare nu mă deranjează stîng