După preluarea Bricostore, grupul britanic vrea să preia şi reţeaua BauMax
Britanicii de la Kingfisher au finalizat de curând prima achiziţie pe piaţa locală, prin preluarea reţelei Bricostore, şi negociază deja şi o a doua tranzacţie în România, unde ar putea prelua cel puţin o parte din cele 15 magazine ale austriecilor de la BauMax.
Britanicii analizează de ceva timp compatibilitatea dintre reţelele Bricostore şi BauMax. BauMax deţine în România 15 magazine, la fel ca Bricostore, dar atractivitatea reţelei din Austria este dată de faptul că unităţile celor două companii se suprapun foarte puţin: practic, doar două, maxim patru magazine BauMax intră în prezent în competiţie directă cu Bricostore pentru aceiaşi clienţi.
Cele mai apropiate magazine ale celor două companii sunt în Ploieşti şi în Suceava, unde magazinele Bricostore şi BauMax sunt despărţite de doar câteva sute de metri. În Ploieşti magazinele celor două reţele sunt situate la ieşirea din oraş către Braşov, în timp ce la Suceava unităţile sunt în centrele comerciale Iulius Mall şi Suceava Shopping City, aflate peste drum unul de altul.
La Braşov Bricostore are magazin la intrarea în oraş dinspre Bucureşti, iar magazinul BauMax este situat în partea opusă a oraşului, la ieşirea către Târgu-Mureş.
Ambele companii au astfel o medie a vânzărilor per magazin de circa 10 milioane de euro anual, iar unirea operaţiunilor ar putea forma o companie cu un rulaj de 250-300 de milioane de euro, numărul doi în piaţa de profil.
Obiectiv: 50 de magazine
În primăvară, odată cu intrarea pe piaţă, Kingfisher şi-a manifestat intenţia de a ajunge la 50 de magazine în România. În cazul preluării BauMax, obiectivul ar fi pe jumătate îndeplinit. Reprezentanţii BauMax România nu au comentat informaţiile privind o eventuală vânzare a magazinelor până la închiderea ediţiei.