Şcolilor de şoferi care din toamna acestui an nu vor avea minimum 40% promovabilitate li se suspendă autorizaţia de funcţionare, iar după un an, procentul trebuie să ajungă la 50%, conform OMT 733 din 25 aprilie 2013, discutat miercuri la Braşov în cadrul Forumului Naţional al Şcolilor de şoferi din România, organizat de Federaţia Naţională a Patronatelor Formatorilor din Transportul Rutier din România (FNPFTRR).
„Acţiunea este făcută cu un scop clar, acela de a ajuta statul să economisească cel puţin 4,1 miliarde de dolari pe an, bani pe care îi pierde societatea românească din cauza accidentelor de circulaţie. Mai mult, urmărim ca până în anul 2018 examinarea cursanţilor şcolilor de şoferi să fie făcută de cei care fac pregătirea. Trebuie să avem şcoli capabile ca după ce l-a pregătit să-i dea şi permisul de conducere. Noi avem acum o instituţie care face pregătirea şi alta care face examinarea. (…) Acum sunt 1.500 de şcoli de şoferi în România şi 15.000 de instructori. Sunt foarte mulţi. Peste 80% din cei care lucrează la şcolile de şoferi au şi un alt serviciu de bază. (…) Acum 23% dintre cursanţi sunt admişi după prima examinare. (…) Prin reorganizarea şcolilor de şoferi ne dorim ca reducerea costurilor cu victimele accidentelor de circulaţie să scadă cu 50%“, a declarat miercuri, la Brașov, preşedintele FNPFTRR, prof. Adrian Caşcaval.
Sursa citată a precizat că România este pe locul doi în Europa după Estonia ca număr de victime pe şosele şi de aceea este absolut necesar să se facă ceva mai mult în ceea ce priveşte educaţia, iar şcoala de şoferi să fie responsabilă pentru cursantul pe care îl pregăteşte. Până pe 25 aprilie când a apărut OMT 733, şcoala de şoferi nu avea nicio răspundere asupra pregătirii cursantului.
„Din 24 aprilie 2013, şcoala de şoferi este obligată să aibă un procent de promovabilitate. Este o mare supărare. Media de