O conferinţă internaţională pe tema educaţiei antreprenoriale la Chișinău.
Cum pot fi tinerii pregătiţi mai bine pentru viaţa reală? O idee este ca aceştia să înveţe încă din şcoală ce înseamnă şi cum funcţionează o afacere? Anul trecut, în 15 şcoli profesionale din Republica Moldova a funcţionat un program pilot de educaţie antreprenorială, cu succes. Dar extinderea lui se loveşte de două probleme: lipsa profesorilor şi a unei baze teoretice pentru predarea cunoştinţelor. Tamara Grejdeanu a fost prezentă la o conferinţă internaţională pe tema educaţiei antreprenoriale care a avut loc la Chișinău.
Chiar dacă prin definiţie antreprenoriatul presupune o activitate practică, în şcolile profesionale unde sunt cursuri de iniţiere în acest domeniu, instruirea tinerilor se limitează doar la repere teoretice, mai ales că nu sunt profesori specializaţi în acest domeniu, spune Sofia Şuleanschi, coordonatoarea programului pilot de educaţie antreprenorială. Ea sugerează că deşi nu avem specialişti pregătiţi încă de pe băncile universităţii, cadrele didactice pot fi instruite astfel încât la cursuri, elevii să capete abilităţi de întreprinzător:
„Am văzut că de fapt, profesorii implicaţi în predarea acestei discipline, erau profesori ai cu totul altor discipline şi aveau şi aceste ore de predare. Nu este vina profesorilor fiindcă asta este ceva nou în sistemul educaţional, şi atunci când un profesor ia să predea, pe lângă un alt obiect şi această disciplină, atunci că evident trebuie să fie format, să fie creat un sistem unde el poate să se califice, şi spre regret acum noi nu putem zice că avem deja acest sistem creat în Moldova.”
Un curs de antreprenoriat, e de părere Petru Arcan, profesor la Colegiul Naţional de Comerţ ar trebui să le ofere tinerelor posibilitatea să experimenteze, să realizeze ideile pe care le au, întrucât lips