Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) a demarat o procedura de achizitie de servicii pentru extinderea functionalitatilor sistemului sau informatic, contract a carui valoare estimata este de 30,5 milioane euro (fara TVA), potrivit unui anunt publicat marti in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP). Durata acordului cadru este de 3 ani, perioada in care se estimeaza ca se vor atribui cate 2 contracte subsecvente pe an, in functie de existenta fondurilor bugetare aprobate.
In privinta necesitatii cumpararii acestor servicii, in caietul de sarcini al licitatiei (vezi documentul atasat) se precizeaza ca:
"In perioada 2005 - 2012, APIA a dezvoltat un sistem informatic specific activitatilor pe care le desfasoara in directia gestionarii fondurilor europene si nationale destinate sprijinirii agriculturii. Modificarea permanenta si completarea manualelor cu proceduri si a politicilor europene si nationale care reglementeaza politicile in domeniul agricol fac insa necesare adaptari, modificari si dezvoltari continue ale acestui sistem informatic, astfel incat el sa raspunda in permanenta nevoilor operative ale APIA".
In cadrul proiectului se achizitioneaza si servicii de asistenta pentru indeplinirea sarcinilor de call center, mentenanta corectiva, suport tehnic (nivel 1, 2, 3 si 4), asistenta tehnica si administrare a subsistemelor informatice aferente.
In privinta conditiilor obligatorii cerute operatorilor care vor sa participe la licitatie, se solicita printre altele ca cifra medie de afaceri globala realizata in ultimii trei ani sa fie egala sau mai mare decat valoarea de 10.000.000 euro. Operatorilor interesati li se cere si experienta similara.
"Dovedirea experientei similare se poate face prin prezentarea a maxim 3 contracte prestate in ultimii 3 ani, a caror valoare cumulata sa fie de mini