Scris de Dan Birta - La 31 mai 2013, primăriile din Bihor înregistrau plăâi restante de peste 30 de milioane de lei.
La data de 31 mai 2013, nici o unitate administrativ – teritorială din judeţul Bihor nu se afla în insolvenţă, adică nu intră sub incidenţa OUG 46/2013, potrivit informaţiilor primite de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bihor. „Nici una dintre cele 102 unităţi administrativ – teritoriale din judeţ nu înregistrează obligaţii de plată lichide şi exigibile mai vechi de 120 de zile şi care să depăşească 50% din bugetul general al unităţii şi nici drepturi salariale izvorâte din raporturile de muncă neachitate pe o perioadă mai mare de 120 de zile, pentru a putea fi prezumată starea de insolvenţă”, ne-a declarat Vasile Farc, purtătorul de cuvânt al Finanţelor bihorene.
În perioada ianuarie – mai 2013 unităţile administrativ – teritoriale din judeţul Bihor au diminuat soldul plăţilor restante cu 23.931,3 mii lei iar soldul arieratelor totale ( plaţi restante care au depăşit 90 de zile de la data scadenţei) cu 10.761,1 mii lei.
La data de 31.05.2013 valoarea totală a plăţilor restante (inclusiv arieratele aferente programelor naţionale şi fondurilor externe nerambursabile) înregistrate de unităţile administrativ – teritoriale din judeţul Bihor însumează 30.654,7 mii lei.S-au împrumutat
Pentru a-şi plăti datoriile, multe primării s-au împrumutat. „În baza OUG nr. 3/2013, 23 de unităţi administrativ – teritoriale au depus documentaţii pentru contractarea de împrumuturi pentru achitarea arieratelor aferente cheltuielilor care pot fi finanţate din bugetele locale. Până la această dată Comisia de autorizare a împrumuturilor locale din Ministerul Finanţelor Publice a avizat contractarea de împrumuturi în valoare totală de 28.113,9 mii lei la un număr de 20 unităţi administrativ – teritoriale din judeţul Bihor, această sumă fiind cheltui