Guvernul "aleargă", pe ultima sută de metri, pentru a îndeplini măcar cele două precondiţii rămase pentru ca acordul cu FMI să fie încheiat cu succes. Miza este negocierea unui viitor acord, considerat o plasă de salvare pentru România într-un context europeam tensionat. Dacă în ceea ce priveşte reducerea arieratelor locale, executivul pare optimist, votul din boardul Fondului depinde de privatizarea CFR Marfă, companie pentru care se bat doar doi ofertanţi, după ce s-a constatat că în plicul celui de-al treilea nu se afla nicio ofertă. Dacă vânzarea transportatorului de marfă va avea succes, România se poate lăuda că a bifat "în linii mari" angajamentele asumate, având "doar" câteva restanţe la capitolul management privat, listări pe bursă, privatizări şi reforme structurale.
Consiliul Director al Fondului Monetar Internaţional (FMI) se va întruni pe 26 iunie pentru a decide dacă acordul preventiv de tip stand-by semnat în 2011 cu România va fi încheiat cu succes.
La finele lunii ianuarie Erik de Vrijer, şeful misiunii FMI în România, a subliniat că, dacă cele trei precondiţii negociate în contextul amânării încheierii acordului cu două luni nu vor fi respectate până în iunie, acordul va expira şi nu va mai exista niciun fel de înţelegere între România şi Fond.
Precondiţiile impuse de se referă la reducerea arieratelor administraţiei locale, privatizarea CFR Marfă şi listarea pe bursă a 15% din acţiunile Transgaz, singurul obiectiv îndeplinit până în prezent.
După înlesnirea mai multor condiţii impuse companiilor interesate să cumpere CFR Marfă şi după eşecul primei runde în care cei trei ofertanţi nu s-au precalificat, Ministerul Transporturilor a anunţat săptămâna trecută că procesul de privatizare va continua doar cu asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz şi Grup Feroviar Român deoarece în plicul depus de americanii de la OmniTR