Al doilea pod dintre România şi Bulgaria este deschis oficial vineri, în prezenţa comisarului european pentru politici regionale. Acordul pentru construcţia podului a fost semnat în 2000, iar lucrarea în sine a costat peste 270 de milioane de euro
Podul are aproape doi kilometri lungime, câte două benzi rutiere pe fiecare sens, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. De asemenea, pe pod trece o linie de cale ferată. La inaugurarea de vineri s-a ajuns după mulţi ani de amânări şi tergiversări, până în 2009 proiectul părând aproape abandonat. La un moment dat chiar exista riscul real ca Bruxelles-ul să renunţe la finanţarea lui din cauza întârzierii mari.
Acum podul va reduce drumul dintre Vidin şi Calafat la doar câteva minute, dar cei care doresc să-l traveseze cu maşina trebuie să plătească. Dacă pentru pietoni şi biciclişti accesul pe pod este gratuit, cei care îl trec cu autoturismul trebuie să plătească şase euro. Iar aceasta este valoarea minimă, pentru că taxa de traversare ajunge şi la 37 de euro, pentru camioane.
Ambulanţele şi maşinile de poliţie şi pompieri vor fi scutite de plata taxelor de traversare.
Construcţia podului a costat 273 de milioane de euro, din care Bulgaria a plătit 225 de milioane, iar România, 48 de milioane de euro.
În urma cu o săptămână, socialiştii şi conservatorii din parlamentul bulgar au avut discuţii aprinse, fiecare din aceste tabere asumându-şi meritele pentru realizarea acestui proiect de infrastructură. Partidul lui Borisov susţine că proiectul a fost salvat de guvernul conservator. De amintit că, până la sfârşitul anului 2011, actualul preşedinte Rosen Plevneliev a fost ministru al dezvoltării regionale în guvernul lui Boiko Borisov.
Al doilea pod dintre România şi Bulgaria este deschis oficial vineri, în prezenţa comisarului european pentru politici regionale. Acordul pentr