La Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu are loc zilnic, începând cu ora 10:00, conferinţa de presă: indiferent dacă vin sau dacă nu vin mulţi reprezentanţi ai mass-media. Este o obişnuinţă a acestui festival de a invita directori de companii, regizori, personalităţi din lumea artelor spectacolului pentru a informa despre ceea ce reprezintă creaţiile aduse de ei la Sibiu. Moderatorul conferinţei de presă este, de câţiva ani buni, teatrologul Octavian Saiu, care are un fler de invidiat. Oricum cunoştinţele sale în domeniul artei teatrale sunt de invidiat. Este proaspăt deţinător al Premiului UNITER pentru critică teatrală. Susţine cursuri la universităţi din lume, a publicat şi cărţi, iar cea mai recentă, “Posteritatea absurdului” (Paideea, 2012), a fost prezentată miercuri la Festivalul de la Sibiu
La conferinţa de presă de miercuri, invitat a fost un remarcabil creator român: Victor Ioan Frunză, care s-a lăsat provocat de întrebările şi constatările făcute de Octavian Saiu referitor la spectacolul prezentat marţi seara, “Scene din viaţa insectelor” de Capek, pe care l-a montat la Centrul Cultural pentru UNESCO “Nicolae Bălcescu” din Bucureşti. Frunză a vorbit despre dimensiunile actului artistic, despre ceea ce înseamnă un proiect coerent şi despre cercetarea teatrală, căci spectacolul cu pricina, care plăcuse publicului, face parte dintr-un program de cercetare teatrală, iniţiat şi dezvoltat cu câţiva ani în urmă. Iar “Scene din viaţa insectelor” a apărut în urma unui studiu făcut în vreo trei luni cu texte puse în dezbatere împreună cu actorii şi cu alţi oameni de teatru, analizând ce ar putea să însemne un astfel de spectacol pentru comunitatea locală. Frunză menţiona că textul e foarte puţin cunoscut la noi, făcând parte “dintr-o avangardă trecută”, că are lumini şi umbre, ca orice fel de construcţie dramatică. Acest spectacol-alegorie despre