Un studiu realizat recent in Germania a scos la iveala faptul ca un adolescent prezinta un risc cu 40% mai mare de a se apuca de fumat dupa ce a vizionat 10 reclame la tigari.
Cercetarea, realizata pe 1.300 de adolescenti cu varste cuprinse intre 10 - 15 ani, monitorizati timp de 2,5 ani, din 21 de scoli din trei regiuni ale tarii, vine in prijinul ideii ca astfel de reclame ar trebui interzise complet, relateaza Medical Daily.
S-a descoperit ca adolescentii care vazusera cele mai multe astfel de reclame - intre 11 si 55 - erau de doua ori mai predispusi sa devina fumatori, comparativ cu cei care nu fusesera expusi la astfel de reclame atat de des (nu vazusera decat 2 sau 3 reclame).
Organizatia Mondiala a Sanatatii militeaza, de altfel, pentru interzicerea totala a acestor reclame.
Comparativ cu alte specii, oamenii sunt foarte susceptibili la sugestii, mai ales in timpul adolescentei, pana in momentul in care devin maturi.
Un studiu realizat recent in Germania a scos la iveala faptul ca un adolescent prezinta un risc cu 40% mai mare de a se apuca de fumat dupa ce a vizionat 10 reclame la tigari.
Cercetarea, realizata pe 1.300 de adolescenti cu varste cuprinse intre 10 - 15 ani, monitorizati timp de 2,5 ani, din 21 de scoli din trei regiuni ale tarii, vine in prijinul ideii ca astfel de reclame ar trebui interzise complet, relateaza Medical Daily.
S-a descoperit ca adolescentii care vazusera cele mai multe astfel de reclame - intre 11 si 55 - erau de doua ori mai predispusi sa devina fumatori, comparativ cu cei care nu fusesera expusi la astfel de reclame atat de des (nu vazusera decat 2 sau 3 reclame).
Organizatia Mondiala a Sanatatii militeaza, de altfel, pentru interzicerea totala a acestor reclame.
Comparativ cu alte specii, oamenii sunt foarte susce