Marginalizată de UE şi cu o economie secătuită de războaie, Serbia are ambiţia de a-şi folosi poziţia geografică pentru deveni un important nod în transportul european, iar pentru aceasta şi-a orientat forţa de seducţie spre China, o ţară căreia nu-i lipsesc banii de investiţii şi care încearcă să intre în proiectele de infrastructură.
O companie chineză va fi cooptată, probabil, pentru construirea unui canal navigabil care va lega Dunărea de oraşul-port grecesc Salonic de la Marea Mediterană. Chinezii s-au angajat deja să facă, gratuit, studiul de fezabilitate pentru acest proiect, afirmă presa din Serbia. China este, de asemenea, interesată să construiască un tronson de cale ferată de mare viteză între capitala sârbă Belgrad şi cea ungară Budapesta. Trenurile vor putea circula cu viteze de peste 300 km/h.
O companie chineză este implicată deja în construirea a două autostrăzi sârbeşti şi a unui pod peste Dunăre din Belgrad. Proiectele sunt finanţate de o bancă de investiţii pentru străinătate din China care oferă credite la dobândă redusă şi scadenţă mare.
Marginalizată de UE şi cu o economie secătuită de războaie, Serbia are ambiţia de a-şi folosi poziţia geografică pentru deveni un important nod în transportul european, iar pentru aceasta şi-a orientat forţa de seducţie spre China, o ţară căreia nu-i lipsesc banii de investiţii şi care încearcă să intre în proiectele de infrastructură.
O companie chineză va fi cooptată, probabil, pentru construirea unui canal navigabil care va lega Dunărea de oraşul-port grecesc Salonic de la Marea Mediterană. Chinezii s-au angajat deja să facă, gratuit, studiul de fezabilitate pentru acest proiect, afirmă presa din Serbia. China este, de asemenea, interesată să construiască un tronson de cale ferată de mare viteză între capitala sârbă Belgrad şi cea ungară Budapesta. Trenurile vor