Dacă intraţi în Oficiul Poştal numărul 4 aflat la parterul unei clădiri de birouri de pe calea Dudeşti (aproape de mallul Vitan) ca să plătiţi o factură operatoarea de la ghişeu vă va spune că nu se poate.
De ce?
"Pentru că nu avem lumină! "
Vă veţi gândi probabil că astăzi aveţi ghinion pentru că aţi venit să vă plătiţi factura tocmai când le-au luat lumina. Nu vă faceţi griji. Ghinionul este al lor.
"Nu avem lumină de două luni. Ne-au tăiat-o pentru că proprietarul clădirii nu şi-a plătit factura", explică angajata de la ghişeu, care pare că s-a resemnat că trebuie să explice acelaşi lucru fiecărui client care intră în agenţie.
Singurele operaţiuni care se pot realiza sunt cele care nu implică folosirea energiei electrice, adică trimiterea sau primirea de scrisori.
Totuşi, în prezent, majoritatea operaţiunilor derulate în oficiile poştale sunt computerizate: plăţi de facturi (lumină, telefon), de impozite, de taxe locale, transferuri de bani (e-mandat, mandat electronic), plata dividendelor de către unele companii listate. Cine mai trimite scrisori? Astfel, angajaţii oficiului practic aproape că şomează, activitatea care le ia cel mai mult timp fiind să-i îndrume pe clienţi către cel mai apropiat oficiu poştal din zonă, care are lumină.
"Aşteptăm să ne mutăm în altă parte", mai spune funcţionara de la ghişeu.
Oficiul Poştal 4 s-a mutat în clădirea respectivă de doi ani, după ce a funcţionat ani de zile vizavi, într-o clădire mai veche. Se poate vorbi de ghinion, în fond nu e vina Poştei că proprietarul clădirii are probleme financiare. Dar rămâne întrebarea: de ce în două luni conducerea companiei nu a reuşit să rezolve problema?
Poşta Română este probabil una dintre cele mai ineficiente companii din România, dar nu din cauză că nu ar avea activitate, ci din cauză că funcţionează haotic şi fără