Toate maşinile care sunt produse în Europa vor avea instalat, obligatoriu din 2015, un sistem de apelare a serviciilor de urgenţă, eCall.
Pentru a ajuta la atenuarea consecințelor accidentelor rutiere grave din UE, Comisia Europeană a adoptat două propuneri pentru a asigura ca, până în octombrie 2015, autovehiculele să apeleze automat serviciile de urgență în cazul unui accident grav. Sistemul eCall apelează automat 112 - numărul european unic de urgență - în cazul unui accident grav. El transmite serviciilor de urgență locul în care se află vehiculul, chiar în cazul în care conducătorul auto este inconștient sau în imposibilitatea de a efectua un apel telefonic. Se estimează că sistemul ar putea contribui la salvarea a până la 2 500 de vieți pe an.
Acest proiect de act legislativ va prevedea obligația ca începând cu octombrie 2015 toate modelele noi de vehicule de pasageri și de vehicule ușoare să fie echipate cu sistemul eCall 112 și să fie creată infrastructura necesară pentru preluarea și gestionarea adecvată a apelurilor sistemului eCall în centre de preluare a apelurilor de urgență - asigurând compatibilitatea, interoperabilitatea și continuitatea serviciului eCall la nivelul UE.
„Propunerile acestea reprezintă un progres semnificativ către o mai mare siguranță rutieră în UE", spune comisarul european responsabil de sectorul transporturilor, Siim Kallas. "Anul trecut, 28 000 de persoane și-au pierdut viața și 1,5 milioane de persoane au fost accidentate pe drumurile UE. Atunci când are loc un accident, fiecare minut contează pentru a oferi ajutor victimelor. Tehnologia eCall are un mare potențial de a salva vieți, prin reducerea în mod dramatic a timpului până la intervenția serviciilor de urgență, iar acest efect se obține în întreaga UE".
„Instituirea unui sistem eCall interoperabil la nivelul UE este un progres important în domeniul