Luni, 10 iunie, a fost înregistrată la Biroul Permanent al Senatului, propunerea legislativă privind introducerea unor tarife de utilizare a infrastructurii de transport rutier, iniţiată de senatorul bihorean Găvrilă Ghilea şi susţinută de un număr de 14 colegi senatori.
Prin acest demers legislativ se urmăreşte ca un drum naţional să poată fi încadrat temporar, prin hotărâre a Guvernului, într-o categorie funcțională inferioară, în vederea efectuării unor lucrări de modernizare, reabilitare sau consolidare a căror durată depășește 180 de zile, fără ca drumul să fie preluat de o altă autoritate în administrare.
De asemenea, conform proiectului de act normativ iniţiat de senatorul Găvrilă Ghilea, autovehiculele care circulă pe sectoarele de drumuri naţionale declasificate temporar la o categorie funcțională inferioară, ca urmare a introducerii pe mai mult de jumătate din lungimea acestora a unor restricții de circulație pentru efectuarea unor lucrări de modernizare, reabilitare sau consolidare a căror durată de execuție depășește 180 de zile, vor fi exceptate de la plata tarifului de utilizare a infrastructurii de transport rutier (contravaloare rovinietă) până la finalizarea și recepționarea acestora.
„Această propunere legislativă vine, în primul rând, în sprijinul cetățenilor care domiciliază în localități traversate de drumuri naţionale impracticabile, cu restricţii de circulaţie pe distanţe mari - DN 76 Oradea-Deva fiind doar un singur exemplu - şi care utilizează frecvent aceste sectoare de drum pentru a se deplasa în localităţile vecine sau spre reşedinţa de judeţ. Nu e normal ca aceştia să fie obligaţi la plata rovinietei câtă vreme starea tehnică a acestor drumuri este sub orice critică”, susţine iniţiatorul legii, senatorul Găvrilă Ghilea.