Turiştii beau peste 10 milioane litri de bere (mai ales la halbă) când vin pe litoral, conform unor estimări ale Asociaţiei Berarilor din România. În total, românii beau 17 milioane hectolitri pe an.
Când vin vara pe litoral, turiştii consumă peste 10 milioane litri de bere, mai ales la halbă. Evaluarea este făcută de Asociaţia Berarilor din România pornind de la statistica oficială privind turiştii care îşi petrec vacanţele în staţiunile de la Marea Neagră. În 2012, numărul acestora a fost de aproximativ 1,5 milioane.
„Din acest consum, 1 milion euro înseamnă numai acciza care este plătită de producători, bani care merg la bugetul de stat. De altfel, 60% din acciza colectată pe alcool provine de la bere. Adăugând TVA-ul, contribuţiile privind personalul angajat, reiese că industria berii este un contributor important şi onest la economia ţării“, a declarat Constantin Bratu, preşedintele Berarilor din România.
Asociaţia, înfiinţată în 2004, reuneşte 6 producători de bere (Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries, Clinica de Bere) şi doi producători de materie primă (Soufflet Malt Romania şi Asociaţia Producătorilor de Hamei). În producţia de bere, asociaţia reprezintă 90% din piaţa autohtonă.
Constantin Bratu, preşedintele Asociaţiei Berarilor din România
Dintr-un studiu efectuat de GfK România, în perioada mai-iunie 2012, privind consumul de bere, a reieşit că berea este băutura favorită a dobrogenilor. Bere beau 70% dintre dobrogenii care se relaxează ieşind la terase cu prietenii. Tot bere beau şi 55% dintre dobrogenii care obişnuiesc să se relaxeze în familie, după o zi de muncă. Locuitorii zonei au mărturisit în procent de 53% că berea nu le lipseşte vara din frigider.
Principalul motiv al consumului este caracterul social al berii („merge cel mai bine la o întâlni