În România se vând anual 1 milion de ferestre, comparativ cu nivelul de 1, 9 milioane din anul 2008
VEKA România: Din nefericire, primul trimestru confirmă continuarea trendului descendent
Consumatorul s-a schimbat semnificativ: acesta îşi doreşte diversitate de culori, eficienţă termică şi nu mai este dispus să facă rabat de la calitate
Piaţa românească de tâmplărie termoizolantă s-a înjumătăţit în ultimii cinci ani, iar din primul trimestru al acestui an trendul descendent s-a menţinut, potrivit producătorului VEKA România.
"Din nefericire, primul trimestru al anului 2013 confirmă continuarea trendului descendent pe care producţia de ferestre îl înregistrează în România din anul 2008 până în prezent", a declarat Gheorghe Dragne, Regional Sales Manager al VEKA România". Acesta a explicat că potrivit instituţiilor din Germania, care se ocupă cu cercetarea pieţei, în România ne apropiem de o cantitate de 1.000.000 de ferestre vândute anual, comparativ cu nivelul de 1.900.000 de ferestre din anul 2008.
Există semnale pozitive pentru semestrul 2
Totuşi, în contextul unei creşteri la nivel internaţional a volumului de proiecte din domeniul construcţiilor, există şi semnale pozitive observate de reprezentanţii VEKA. "Este de remarcat faptul că investiţiile în construcţii se situează mult sub suma de 1.000 de euro pe cap de locuitor, de aproximativ 5-6 ori mai mici decât în Germania. Să sperăm, însă, că, odată cu o creştere per ansamblu a volumului de lucrări în construcţii, remarcată şi la nivel european (prin comparaţia lunilor martie şi februarie), efectele se vor propaga şi pe piaţa ferestrelor. În particular, ne mulţumeşte numărul tot mai mare de proiecte în care sunt solicitate ferestrele noastre de clasă A, fapt ce ne îndreptăţeşte să sperăm într-un reviriment pentru a doua jumătate a anului", a afirmat Gheorghe