Concurenţa dintre companii pentru acumularea de informaţii despre consumatori în mediul online se intensifică, iar preţul la care sunt vândute pentru a fi folosite în strategiile de marketing a scăzut chiar până la 0,0005 dolari pentru datele referitoare la vârstă, sex şi locaţie ale unei persoane.
În ultimii ani, colectarea de date despre consumatori s-a dezvoltat într-o industrie de miliarde de dolari, în care cei mai importanţi jucători obţin informaţii analizând căutările online, activitatea de pe reţelele sociale, cumpărăturile şi date publice, potrivit Financial Times.
Activitatea acestora este în mare parte nereglementată, în timp ce oamenii sunt tot mai îngrijoraţi de supravegherea strictă de către state.
"Dosarele" rezultate includ mii de detalii despre persoane, inclusiv probleme de sănătate, bonitate financiară şi chiar date despre femeile gravide. Companiile folosesc algoritmi pentru a determina pe baza datelor adunate cum să anticipeze şi să influenţeze comportamentul consumatorilor.
Informaţii simple despre vârstă, sex şi locaţie se vând chiar şi cu 0,0005 dolari pe persoană, sau 0,5 dolari la 1.000 de persoane, potrivit unor oferte de preţuri obţinute de Financial Times.
Informaţiile despre persoane considerate influente în reţeua socială au un preţ mai ridicat, de 0,00075 dolari, sau 0,75 dolari pentru 1.000 de astfel de indivizi. Detaliile privind veniturile şi istoricul cumpărăturilor sunt uşor mai valoroase, cu preţuri de 0,0001 dolari pe persoană.
Potrivit unor surse din industrie, "dosarul" complet al unei persoane se vinde cu mai puţin de un dolar.
Concurenţa dintre companii pentru acumularea de informaţii despre consumatori în mediul online se intensifică, iar preţul la care sunt vândute pentru a fi folosite în strategiile de marketing a scăzut chiar până la 0,0005 dolari pentru datele referit