A venit şi acea zi aşteptată de pasionaţii de hashtag-uri din lumea întreagă, de cei care le foloseau chiar şi pe Facebookk, deşi acestea nu aveau niciun scop. După ce Twitter, Instagram, Google+ şi altew reţele sociale le-au avut din start, Facebook s-a aliniat şi oferă capacitatea de a ordona subiectele folosind hashtag-ul.
Anunţul a fost făcut aseară de Greg Lindley pe pagina oficială de Facebook. El menţionează că zi de zi milioane de oameni vorbesc despre subiecte folosind hashtag-urile. Aproape 100 de milioane de americani sunt activi pe Facebook în timpul orelor primetime de la televizor. Ultimul episod din "Game of Thrones" a primit 1,5 milioane de menţiuni pe reţeaua socială, din cei 5,2 milioane de telespectatori care au văzut serialul. De asemenea, în timpul ceremoniei Premiilor Oscar au existat 66,5 milioane de interacţiuni pe Facebook.
Facebook recunoaşte că până acum nu a existat o metodă de a ordona aceste date, cel puţin nu de către utilizatorii obişnuiţi, prin unelte puse la dispoziţie de reţeaua lui Mark Zuckerberg.
Când a apărut hashtag-ul şi de ce?
Hashtag-ul, notat cu # pe internet, a apărut prima oară pe reţelele de tip Internet Relay Chat, pentru a marca grupuri şi subiecte. Hashtag-urile au crescut în popularitate, iar Chris Messina a propus folosirea lor pe Twitter.
Pe 23 august 2007, Messina a scris pe Twitter cu hashtag, iar prima dată când au fost folosite cu adevărat a fost cu ocazia incendiilor din 2007, din California, sub hashtag-ul #sandiegofire.
De pe 1 iulie 2009, Twitter a activat aceste hashtag-uri, iar subiectele pot fi găsite mai uşor.
Ce fac hashtag-urile?
Hashtag-urile fac un lucru simplu: ordonează un subiect în acelaşi loc, fără a fi nevoie de o pagină specială. Astfel, dacă vreţi să scrieţi despre schimbările constituţionale care au loc zilele acestea în România, să spunem că