Programul din acest an a scos la iveală o a patra categorie de clienţi, care schimbă o maşină foarte veche pe una mai puţin veche
Aceştia se adaugă celor care chiar îşi schimbă maşina, celor care doar îşi casează Rabla şi samsarilor de tichete
În ce priveşte preţurile, vânzătorii cer cu puţin peste jumătate din valoarea înscrisă pe tichet, în timp ce cumpărătorii abia dacă oferă o treime
Nici n-a intrat bine în vigoare programul Rabla că a şi început să-şi producă efectele... La numai trei zile de când a demarat înscrierea posesorilor de autoturisme vechi la centrele de colectare, site-urile de specialitate sunt pline de anunţuri care mai de care mai inedite.
Spre exemplu, unii posesori de maşini cu 35 de ani vechime doresc să schimbe voucherul (pe care încă nu l-au obţinut) cu o maşină din... 2007. "Schimb voucher din programul Rabla 2013 (maşina va fi dusă la Remat în momentul în care am un cumpărător) cu o maşină din 2007 cu consum mic sau vând Dacia 1300, an fabricaţie 1978. Accept variante. Rog seriozitate", se arată într-unul dintre anunţuri.
Alţii, mai generoşi, vor să-şi schimbe maşinile vechi "în stare foarte bună", asigurate şi cu inspecţia tehnică făcută: "Schimb Cielo an de fabricaţie 1999, full, stare foarte bună, cu asigurare şi ITP până în 2015 cu voucher rabla 2013"; "Ofer la schimb Dacia 1300, bună pentru rabla, din 1978, cu revizie tehinică până în iulie 2013 pentru Dacia berlină sau break din 2003-2004".
Putem spune că "Rabla" din acest an a scos la iveală o a patra categorie de clienţi, care schimbă o maşină foarte veche pe una mai puţin veche...
Până acum, de programul de înnoire a parcului auto erau interesate doar trei categorii, cei care într-adevăr foloseau voucherul pentru a-şi achiziţiona un autoturism nou, cei care obţineau voucherul şi-l vindeau pentru că nu dispuneau de suficiente fonduri