Şoseaua Transalpina, cea mai înaltă din România, este deschisă traficului rutier în regim de şantier. Reprezentanţii Secţiei Drumurilor Naţionale Târgu Jiu au precizat că, pe anumite porţiuni de pe marginea drumului, se mai pot observa cantităţi de zăpadă, însă acestea nu mai pot pune în pericol participanţii la trafic. Cele mai multe probleme le pot pune stâncile, grohotişul şi pietrişul, care oricând se pot desprinde de pe versanţi şi pot ajunge pe carosabil. Din acest motiv, traversarea Transalpinei se poate transforma în orice moment într-o aventură pentru orice şofer, chiar şi pentru cei experimentaţi, mai ales în zilele cu vreme ploioasă. Apele care se scurg de pe versanţi antrenează pietrişul şi bucăţile de stâncă şi le aduc în zona drumului naţional care traversează Munţii Parâng şi care leagă localităţile Novaci din Gorj şi Sebeş din Alba, traversând, de asemenea, alte două judeţe, respectiv Vâlcea şi Sibiu.
Cine continuă lucrarea?
Ion Tudor, directorul Secţiei de Drumuri Naţionale Târgu Jiu, a declarat că şoseaua este circulată şi în aceste condiţii, iar Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România nu poate interveni prea mult în zonă. Drumul este predat constructorului, respectiv firmei Romstrade, încă din anul 2008, iar lucrările sunt executate în proporţie de 90%. Chiar dacă asfaltarea este executată în mare parte, mai sunt de realizat două tipuri de lucrări care sunt deosebit de importante pentru siguranţa traficului. Este vorba de consolidarea versanţilor şi montarea pe marginea drumului a tuturor parapetelor de protecţie prevăzute în proiect. Deocamdată, la nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România încă se caută soluţii pentru a stabili cine va face acest lucru, în condiţiile în care patronul firmei Romstrade, Nelu Iordache, nu mai are nici o legătură cu lucrările, fiind