Majoritatea companiilor globale de top îşi reorganizează radical structura operaţională ca răspuns la criza financiară globală şi la consecinţele economice ce decurg de pe urma ei – se arată într-un nou studiu realizat de Ernst & Young.
Raportul Delivering tomorrow’s companies today evidenţiază faptul că se poate observa apariţia unei noi organizări a serviciilor de business la nivel global, un fel de ”nouă companie în interiorul companiei” care combină într-o singură unitate cât mai multe dintre activităţile fără expunere directă la client menite să deservească restul afacerii.
Un pas înainte către schimbare
Orientarea către organizaţiile globale de servicii suport de business reprezintă un pas înainte în schimbarea centrelor de servicii partajate şi a soluţiilor de outsourcing care au fost implementate de marile multinaţionale de top în ultimii 20 de ani.
Conceptul de servicii partajate a fost dominat, la început, de serviciile pentru IT şi pentru cele financiare, însă s-a extins treptat şi pe zona unor alte funcţii, cum ar fi cea de HR sau de achiziţii. În unele cazuri, aceste procese au fost externalizate către un terţ furnizor specializat, însă au existat şi companii care au optat să opereze prin centre proprii de astfel de servicii. Pentru orice variantă s-ar fi optat, principalul obiectiv vizat a fost mutarea operaţiunilor de rutină şi a proceselor către specialişti, în speranţa că aceştia vor reuşi să le proceseze mai eficient şi mai ieftin.
Multe companii s-au bucurat de un real succes în urma unor astfel de soluţii, însă în ultimii ani rentabilitatea acestora a început să scadă, mai ales din pricina abordării prea rigide şi prea funcţionale a acestor servicii partajate. Turbulenţele economice din pieţele din întreaga lume, apărute în urma crizei financiare, au dat lucrurile peste cap, forţând multinaţionalele să găsea