Marile coroporaţii din Asia îşi concentrează eforturile în direcţia dezvoltării de soluţii eficiente de iluminat, bazate pe tehnologia LED, în Europa, o piaţă estimată de japonezii de la Panasonic la 50 de miliarde de euro.
Uniunea Europeană a interzis vechile becuri incandescente cu o putere mai mare sau egală cu 100W şi va elimina treptat toate becurile ineficiente din punct de vedere energetic de pe piaţa europeană. Până în 2020, prin această măsură se va economisi suficientă energie cât pentru a asigura alimentarea a 11 milioane de case pe an, în timp ce facturile la curent vor scădea, în medie, cu 25 de euro pe an.
Producători de electronice de renume, precum Samsung, LG, Toshiba sau Panasonic, au lansat în ultimii ani becuri cu LED care reprezintă o soluţie pentru viitor. Panasonic, al treilea producător la nivel mondial şi furnizorul principal de becuri din Japonia, şi-a propus creşterea businessului până la 150 de milioane euro anual, de la 50 de milioane de euro în prezent, şi poziţia a treia pe piaţa europeană a corpurilor de iluminat cu LED până la finalul anului fiscal 2015 (31 martie 2016).
„Avem o experienţă bogată în producerea de LED-uri, precum şi mai multe fabrici în Europa, cea mai recentă fiind cea din Serbia, deschisă în urmă cu doi ani. Piaţa este în continuă creştere, iar atingerea obiectivului Uniunii Europene, de creştere cu 20% a eficienţei energetice, este posibilă, LED-ul fiind răspunsul“, a declarat Laurent Abadie, şeful Panasonic pentru Europa.
Japonezii au lansat recent mai multe modele de becuri cu LED care au o durată de viaţă de aproximativ 25 de ani. O altă companie care a intrat, recent, şi în ţara noastră cu soluţii de iluminat este BenQ. Lămpile BenQ cu tehnologie LED au o durată de viaţă de 50.000 de ore, ceea ce înseamnă că pot funcţiona până la 17 ani într-un regim de utilizare de opt ore pe