Programul obisnuit de lucru de opt ore pe zi nu inseamna in majoritatea cazurilor chiar opt ore de munca, angajatii irosind timp si energie, intr-o masura mai mica sau mai mare, cu activitati care nu sunt inscrise in fisa postului.
Yast.com a identificat urmatoarele modalitati prin care se pierde cel mai frecvent timp la locul de munca.
1. Socializarea cu colegii;
2. Retele de socializare: sunt activi pe contul de Facebook in timpul programului, iar unii ajung sa petreaca pana la doua ore pe site;
3. Navigarea pe Internet: viziteaza zilnic site-uri care nu au legatura cu activitatea lor sau cauta diverse informatii personale pe Internet;
4. Cautarea unui alt loc de munca: multi dintre ei fac acest lucru chiar de pe calculatorul companiei;
5. Intalnirile: in medie, sunt irosite 33 de minute pe zi doar cu programarea intalnirilor;
6. Rezolvarea problemelor personale;
7. Situatii neprevazute: sunt incluse aici remedierea greselilor altora si intreruperea activitatii din cauza problemelor tehnice;
8. Implicarea in dispute cu alti colegi.
Potrivit unui sondaj realizat de site-ul american Salary.com pe un esantion de 1.000 de angajati, citat de Forbes, 34% dintre acestia irosesc pana la 30 de minute din orele de munca, 24% intre 30 de minute si o ora, iar 11% chiar cateva ore.
Angajatii contesta insa justetea notiunii de "pierdere de timp", sustinand ca activitatile din afara sferei profesionale desfasurate in timpul programului ii ajuta sa isi imbunatateasca puterea de concentrare si sa devina mai productivi pe termen lung.
Programul obisnuit de lucru de opt ore pe zi nu inseamna in majoritatea cazurilor chiar opt ore de munca, angajatii irosind timp si energie, intr-o masura mai mica sau mai mare, cu activitati care nu sunt