Consiliul Județean Covasna, sau Kovászna Megye Tanácsa, este condus, de cinci ani, de către Sándor Tamás, un vajnic membru al UDMR. Consiliul Județean Covasna probabil că nu mai are, ca multe alte județe, o direcție județeană de drumuri, astfel încât de întreținerea drumurilor județene se ocupă diverse firme private. În județul Covasna, de pildă, de întreținerea pe timp de vară a drumurilor județene și de plombarea acestora s-a ocupat anul trecut firma Valdek Impex SRL, din Sfântu Gheorghe. Pentru această activitate a obținut, prin negociere directă, fără licitație sau anunț de participare, un contract de 307.413 lei pentru o singură lună (octombrie). Doar în 2012, Valdek Impex a obținut de la Consiliul Județean Covasna nu mai puțin de șapte contracte din bani publici, în valoare totală de 8.922.111 lei. Din aceste contracte, de două milioane de euro, cinci sunt pentru întreținerea drumurilor pe timp de vară sau de iarnă. Frumușică sumă, frumușică activitate greu decontabilă, care aduce un profit mai mare decât orice altă scurgere de bani de la buget. Ei bine, pentru că tot nu are treabă cu drumurile, delegând această activitate firmei private, Consiliul Județean Covasna, sau Kovászna Megye Tanácsa, s-a hotărât să achiziționeze o mașină de marcaj rutier, pe care taman ce-a plătit 274.999,99 lei. Acum, întrebarea normală pe care și-o pune oricine este de ce, dacă nu desfășoară el însuși activități de întreținere a drumurilor, CJ Covasna a mai cumpărat această mașină pentru realizarea marcajelor rutiere. Mai mult, de ce a dat peste 50.000 de euro pe ea. Răspunsul este simplu: probabil pentru că Valdek Impex SRL nu deținea o astfel de mașină. Și, iarăși probabil, se afla în imposibilitatea de a onora sarcinile din contractele alea care însumează două milioane de euro și din cele viitoare. Așa că CJ Covasna a cumpărat ea mașina pe care trebuia să o cumpere firma privată