Despre nevoia orientării în domeniul tehnologiilor informaţionale
Unul din cele patru examene de bacalaureat este la alegere, absolvenții de liceu având posibilitatea să opteze pentru orice materie pe care au studiat-o. Anul acesta, numai 240 din 28000 de mii de absolvenți au ales să dea examenul la informatică. Nu-i de mirare că marea majoritate preferă examene mai ușoare. Tamara Grejdeanu s-a interesat totuși dacă acest număr mic spune ceva despre calitatea studiilor în domeniul IT, unul din domeniile cele mai dinamice și lucrative.
Pentru a ajunge buni specialişti în domeniul informaţional tinerii ar trebui să înceapă pregătirea intensă încă de pe băncile şcolii. O spun atât absolvenţii care încearcă să-şi găsească un loc de muncă cât şi angajatorii. Pentru că au, în cel mai bun caz două ore de informatică pe săptămână elevii nu reuşesc să însuşească materialul complicat, este de părere Svetlana Schiţco, profesoară de informatică. Ea crede că deşi elevii conştientizează oportunităţile pe care le oferă acest domeniu, mult depinde de nivelul de instruire pe care îl capătă de la profesori, care la părerea sa, ar trebui să dea dovadă de mai multă implicare:
„Sunt puţini profesori atât de bine pregătiţi, ca să transmită împreună cu limbajul de programare şi dragostea faţă de acest limbaj, cred că nu cunosc atât de bine cunosc cum să transmită elevilor, la maxim toate. Pregătirea profesorilor ar fi, cerinţele totuşi foarte aproape de curicula ar fi. Toţi sunt împotriva testării dar eu sunt pentru testare şi testare aproape zilnică, la fiecare lecţie.”
Profesoara mai spune că practica examenelor de bacalaureat arată că testele la informatică au însărcinări prea complicate, de aceea chiar şi elevii care au de gând să îşi continue studiile în acest domeniu aleg un alt subiect de examen, mai ales că examenul la informatică nu