Fiecare Dacia Logand, Sandero sau Duster vandute genereaza intre 800 si 900 de euro pentru Franta, adica valoarea elementelor componente achizitionate in Hexagon, scrie cotidianul La Tribune. Potrivit sursei citate, vanzarile mondiale de autoturisme Renault din gama Entry vor aduce uzinelor franceze intre 800 si 900 de milioane de euro.
„41% din productia intreprinderii mecanice de la Douvrin este detinata acestor modele”, spune Arnaud Deboeuf, directorul programului Entry. Ceea ce inseamna, pe an, aproape 120.000 de mici motoare pe benzina cu cilindru de 1,2 litri. In marea lor parte, ele sunt expediate uzinelor de asamblare de la Pitesti, in Romania, si de la Tanger, in Maroc. Doubrin este o unitate comuna intre PSA si Renault, care numara 3.450 de angajati.
Printre altele, „20% din productia intreprinderii de la Cleon echipeaza vehiculele din aceasta gama”. Masinile 4x4 Duster dotate cu acest motor cu cilindru de 2 litri sunt produse la Moscova, Curitiba (Brazilia), Medelin (Columbia) si la Pitesti. Adica 110.000 in 2012. Numarul cutiilor de viteza sunt fabricate tot in Hexagon. „20% din productia de la Ruitz se regaseste in modelele Entry”, a mentionat Deboeuf.
Renault va continua sa cumpere pentru 800-900 de euro/masina componente din Franta? In ultima instanta, subliniaza La Tribune, constructorul francez produse motoare inclusiv in Romania si in Brazilia, cutii de viteza tot in Romania sau alte elmente in Rusia. „Da, vom continua sa cumparam din Franta, pentru ca partea mecanica presupune investitii mari” Ca atare, solutia mai ieftina este de a utiliza capacitatile deja existente. Precum cele din Franta”, a mentionat Deboeuf.
Cu alte cuvinte, Daciile romanesti sunt si un pic franceze. Si ceva mai mult din punctul de vedere al cercetarii si dezvoltarii. Pentru ca „masinile sunt analizate partial in Franta. Partea de pilotaj se face