Asociatia Europeana de Publicitate Digitala Interactiva (EDAA) a lansat in Marea Britanie prima etapa a campaniei de awareness “Unzipped” privind publicitatea targetata comportamental (OBA). Acesta campanie are ca obiectiv informarea si educarea europenilor in legatura cu utilizarea cookie-urilor in publicitatea online.
„Unzipped”, finantata si coordonata de EDAA cu sprijinul IAB Europe si a membrilor sai locali, urmareste informarea si directionarea europenilor catre platforma www.youronlinechoices.eu. Pe acest site, utilizatorii de Internet pot afla, intr-un limbaj accesibil, informatii despre rolul si functionalitatea cookie-urilor in publicitatea online, despre cum este aceasta tehnologie folosita pentru a sprijini site-urile si serviciile din mediul digital si despre cum isi pot proteja confidentialitatea datelor in mediul online.
Campania este semnalata prin simbolul vizual OBA, care se regaseste in reclame online, si care directioneaza, de asemenea, catre aceasta platforma.
Publicitatea targetata comportamental (OBA), numita si publicitate bazata pe interese, este practica de plasare de publicitate relevanta pentru utilizatorii de internet, pe baza intereselor deduse din cautarile online anterioare, pe parcursul unei perioade extinse de timp si folosind mai multe domenii web.
Prin intermediul „Unzipped”, consumatorii vor intelege mai bine publicitatea online si vor afla care sunt mijloacele prin care pot depune plangeri impotriva abuzurilor publicitare. Mecanismele de procesare a plangerilor vor fi puse la dispozitie de fiecare organizatie nationala responsabila cu autoreglementarea publicitatii – pe plan national, asociatia IAB Romania. “Suntem foarte entuziasmati de startul campaniei europene, care a fost lansata in Marea Britanie.
Aceasta va asigura o modalitate directa si atragatoare din punct de v