Cazurile de malpraxis sunt în creştere în ultimii ani, deşi peste 4.200 de medici din specialităţile vulnerabile (chirurgie, ginecologie şi stomatologie) au învăţat cum să se apere de malpraxis în cadrul unui proiect european derulat în perioada 2010 - 2013. Pe 18 mai, Ministerul Sănătăţii anunţa că legea malpraxisului va intra în dezbatere în zece zile. După aproape o lună, oficialii refuză să ofere date concrete despre stadiul actului normativ.
„Practic, am propus tuturor colegilor o variantă la care aşteptăm încă două, trei zile puncte de vedere şi în următoarea perioadă, nu aş vrea să dau un termen clar, vom avea un proiect care va fi pus în transparenţă decizională. Ministerul şi-a dorit să fie de partea pacientului de la bun început. Să nu mai existe atâtea procese a fost obiectivul nostru principal. Condiţia este să nu debalansăm sistemul de sănătate şi să nu îl punem pe medic în situaţia de a practica medicina defensivă sau de a se apăra mai mult decât e cazul”, a declarat Petru Melinte, şeful serviciului de servicii publice din cadrul Ministerului Sănătăţii.
Acesta a precizat că scopul viitoarei legi va fi ca pacientul să nu mai ajungă în instanţă şi să-şi recupereze banii de la companiile de asigurări după ani de zile.
„Societăţile de asigurări îşi doresc să asigure persoanele, pentru a evita procesele. Totuşi, orice cetăţean al României are dreptul la a accesa instanţa, dacă el consideră necesar. Noi ne străduim să creăm un mecanism prin care să existe şi variante alternative care nu pot fi obligatorii”, a completat reprezentantul MS.
Pacientul nemulţumit poate reclama un medic în şase locuri
Pe de altă parte, profesorul Radu Câmpian, vicepreşedintele Colegiului Medicilor Dentişti din România (CMDR) a explicat că rolul mediatorului sanitar va fi unul important, mai ales că „el va reuşi să explice în