Există de mai multă vreme indicii că tehnologia 3D pentru televiziune nu se bucură de un succes deosebit. Mai nou însă devine evident că n-are viitor. Cel mai important post TV de sport din SUA şi, implicit, din lume, ESPN, a anunţat că până la sfârşitul anului va închide canalul său 3D. Lovitura este una uriaşă pentru domeniu în condiţiile în care ESPN era cel mai important furnizor de conţinut 3D din lume. În plus, sportul a fost văzut de mulţi ca unul dintre principalii beneficiari ai avantajelor tehnologiei 3D, dar interesul din partea consumatorilor n-a justificat aceste păreri.
ESPN a justificat decizia închiderii canalului TV chiar prin numărul insuficient al telespectatorilor pentru conţinutul 3D. Nu s-a precizat exact despre ce audienţă e vorba, dar s-a precizat că numărul telespectatorilor e ”extrem de limitat şi nu creşte”. Conform măsurătorilor Nielsen, citate de NY Daily News, audienţele ESPN 3D sunt sub marja de eroare, iar Motion Picture Association a comunicat în martie că veniturile de box-office pentru producţii de film 3D au stagnat în 2012 în SUA şi Canada la acelaşi nivel cu anul 2011, la 1,8 miliarde de dolari.
DE CE NU PRINDE TEHNOLOGIA 3D LA TV
Există cel puţin două motive care nu ajută deloc la dezvoltarea 3D TV. În primul rând, conţinutul e limitat. În România e aproape inexistent. Recent, Romtelecom a transmis finala Champions League pe Dolce Sport în format 3D. În urmă cu ceva timp, Eurosport a oferit meciuri de tenis de la Roland Garros în format 3D. În rest, România nu are conţinut TV în format 3D, iar numărul filmelor disponibile pe blu-ray 3D este şi el infim. Considerând că România nu e un model din punctul ăsta de vedere, putem să ne uităm în alte locuri. ESPN 3D există din 2010, fiind unul din cele nouă canale 3D lansate după succesul filmului Avatar. La vremea respectivă reprezentanţii ESPN se aşteptau la ”u