Bătălia pentru îmbunătăţirea performanţelor Tarom a trecut pe plan secund la scurt timp după introducerea managementului privat, scrie pe blogul sau, Lucian Isar, fost membru al Consiliului de Administraţie al Tarom. Acesta face dezvaluiri, fara a mentiona nume, despre presiunile care se fac asupra directorului general de la Tarom si despre incercarile actionarului (Ministerul Transportului) de a prelua controlul asupra Consiliului de Administratie. "Probabil această „bătălie“ se va încheia prin demiterea CEO-ului, indiferent de rezultatele pozitive obţinute şi indiferent de rezultatul procesului în justitie, acesta fiind iminent (că doar compania plăteşte), imediat după depunerea scrisorii de intenţie spre aprobarea boardului FMI", precizeaza Isar.
Lucian Isar a precizat ca pe 29 mai, AGA Tarom, la ordinul ministrului Transporturilor, a decis scoaterea sa din Consiliul de Administraţie Tarom. Tarom a fost prima companie de stat pentru care se alesese un management privat. Membrii Consiliului de Administratie au fost desemnati in octombrie 2012, acestia fiind Dumitru Prunariu, Dan Pascariu, Valentin Macec, Lucian Isar, Ciprian Ladunca si Marius Ghenea si Heinrich Vystupil. Initial, membrii CA l-au numit in functia de director general al companiei pe Heinrich Vystupil, de origine austriaca si cu experienta indelungata in domeniul aviatiei. Insa, in mod surpinzator, acesta a refuzat functia de director general executiv al Tarom si a renuntat si la functia de membru CA. La inceputul lui noiembrie, Consiliul de Administratie al Tarom l-a numit in functia de director general pe belgianul Christian Edouard Heinzmann,
Citeste cum s-a transformat managementul profesionist la marile companii de stat in numiri politice controversate
Acesta spune ca principala preocupare a devenit „bătălia“ românească pentru Tarom şi probabil ca va ramâne până când ac