Modele precum Dacia Logan, Sandero sau Duster aduc venituri nu doar României, ci şi industriei auto din Franţa. Din preţul unui model Dacia circa 800-900 euro reprezintă doar valoarea componentelor fabricate în Franţa, conform publicaţiei La Tribune.
"800-900 euro, aceasta este suma care le revin uzinelor din Franţa pentru vânzarea fiecărui Logan, Sandero sau Duster, oriunde în lume," spune Arnaud Deboeuf, directorul programului Entry, destinat dezvoltării modelelor de buget. Deboeuf spune că este vorba despre o gamă variată de componente pentru maşini, cum ar fi motoare, transmisii, cutii de viteze, care se regăsesc pe modelele low-cost ale Renault, majoritatea dintre ele asamblate în alte ţări.
Vezi şi şi FOTO Aşa va arăta Dusterul de la Nissan! Vezi viitorul SUV Terrano
Deboeuf dă exemplul centrului de la Douvrin, din nordul ţării, acolo unde 41% din producţie este destinată modelelor low-cost comercializate sub brandurile Dacia sau Renault. Aici sunt produse anual 120.000 motoare de 1,2 litri, care ajung la uzinele de la Piteşti sau Tanger, în Maroc. Platforma industrială de la Douvrin, împărţită de Renault şi PSA, are 3.450 angajaţi. De asemeni, tot în regiunea Pas-de-Calais, la Ruitz, 20% din producţia de sisteme de transmisie ajunge tot la astfel de modele.
Un centru industrial aglomerat, de unde sunt exportate componente către Rusia, Brazilia, Columbia sau România, acolo unde ajung sub caroseria lui Duster, este şi cel din Cléon, în nord-vestul Parisului. Deboeuf spune că aici au fost produse 110.000 motoare de doi litri care au echipat SUV-ul, indiferent sub ce marcă a fost comercializat. Tot de la Cléon mai pleacă spre alte ţări şi sisteme de transmisie.
Producţia totală de componente din cadrul uzinelor Renault din Franţa, exportate către liniile de asamblare a unor modele ca Logan, angrenează un personal format din peste 95