Luni, 10 iunie, în jurul orei 13.00, SandaIonuţiu se afla în faţa unui bancomat din Aleşd, cu intenţia de a-şi retrage o sumă de bani. În faţa sa, un cetăţean termină operaţia la bancomat şi cu telefonul la ureche părăseşte locaţia.
Ajunsă în faţa bancomatului, d-na Ionuţiu şi-a căutat cardul în poşetă, când, deodată, pe fanta bancomatului încep să "curgă" sute de lei. Femeia, mirată, s-a uitat în jur după cetăţeanul cu telefonul, dar acesta dispăruse. Ridică banii, îi numără şi îi depozitează într-un buzunar separat al poşetei sale. După ce aparatul a răspuns corect la solicitarea sa, dislocând suma solicitată, s-a dus la poliţie pentru predarea sumei de 1.960 lei, oferită "în dar" de bancomat. Însoţită de un ofiţer, s-au deplasat la banca cu pricina şi, împreună, cu angajaţii băncii, au vizionat caseta camerei de supraveghere şi au recunoscut păgubaşul, în persoana lui C.P. din Borod. Contactat telefonic, a recunoscut suma pe care a accesat-o, dar nu a primit-o şi, ulterior, a intrat în posesia banilor. Directoarea băncii a confirmat starea de funcţionare perfectă a bancomatului, care a eliberat banii în timpul normal de 4-5 secunde, dar solicitantul neatent şi grăbit nu a aşteptat terminarea operaţiunii, fapt pentru care s-a petrecut incidentul. Evenimentul relatat oferă două concluzii. În primul rand, scoate în evidenţă simţul civic al doamnei Ionuţiu, care a înapoiat banii păgubaşului, fiind cu conştiinţa împăcată, fapt pentru care merită respectul şi stima compatrioţilor. Pe de altă parte, atrage atenţia tuturor beneficiarilor serviciilor prin bancomat să fie atenţi, să respecte timpul de procesare al aparatului, pentru a încheia operaţiunea cu succes.
Nicu RĂCUCIU
14.06.2013, 22:30 Luni, 10 iunie, în jurul orei 13.00, SandaIonuţiu se afla în faţa unui bancomat din Aleşd, cu intenţia de a-şi retrage o sumă de bani. În faţa sa, un cetăţean termin