Podul Calafat – Vidin, cea mai lungă construcţie de acest fel peste Dunăre, a fost inaugurat vineri, în prezenţa premierilor român şi bulgar şi a comisarului european pentru dezvoltare regională, Johannes Hahn.
Podul este parte a coridorului paneuropean de transport ce leagă oraşul german Dresda de metropola turcă Istanbul şi asigură legătura rapidă şi modernă a sud-estului Europei cu axele principale de transport de pe continent. Traficul de marfă de pe ruta Giurgiu – Bucureşti – Valea Oltului – Sebeş se va muta astfel pe traseul mai scurt Calafat – Drobeta Turnu-Severin – Timişoara – Arad. În plus, traversarea Dunării pe noul pod este mai ieftină de patru ori decât trecerea cu feribotul.
Comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn, care a participat vineri la deschiderea podului peste Dunăre de la Calafat-Vidin, a apreciat că noul pod reprezintă un simbol puternic al politicii regionale a UE, conectând comunităţi şi creând legături de afaceri esenţiale, potrivit unui comunicat de presă al Comisiei Europene. “Astăzi, podul Noua Europă se deschide nu doar pentru trafic, ci şi pentru o întreaga pleiadă de oportunităţi de afaceri şi de cercetare, de pe ambele părţi ale fluviului şi de mai departe. Am convingerea că prin colaborarea dintre România şi Bulgaria, pe care leam ajutat să încurajeze aplicarea strategiei pentru regiunea Dunării şi care au făcut posibil acest proiect, se vor crea stimulente pentru mai multe conexiuni, care vor determina beneficii enorme pentru ambele ţări”, a apreciat comisarul european, referitor la deschiderea noului obiectiv de infrastructură. Johannes Hahn a fost prezent la inaugurare alături de premierul bulgar Plamen Oreşarski, şi de premierul român, Victor Ponta.
Podul “Noua Europă” a beneficiat de investiţii UE în valoare de 106 milioane şi este doar cel de-al doilea pod de-a lungul frontierei