Cumpărarea de tramvaie noi în municipiul Arad este o idee mai veche a primarului Gheorghe Falcă, idee care s-a născut cam o dată cu vestitul tramvai Imperio, construit (asamblat susţin cunoscătorii) la Arad. După doi ani de aşteptări, visul primarului Gheorghe Falcă a început să se transforme în realitate, astfel că, în urmă cu trei săptămâni, acesta ne anunţa că s-a demarat procedura pentru achiziţionarea a şase tramvaie noi, pentru care municipalitatea a contractat un credit de 13 milioane de euro, din care 8,7 milioane de euro vor merge efectiv către tramvaie. Bani mulţi, pentru care arădenii vor plăti ani de zile de acum înainte, astfel că este nevoie de o licitaţie corectă şi în folosul cetăţenilor, care până la urmă dau banii pentru aceste tramvaie.
Numai că, aşa cum se zvoneşte de vreo doi ani de zile, licitaţia pentru cele şase tramvaie noi pare dedicată unei firme anume, iar ziarul nostru va prezenta câteva lucruri cel puţin bizare în săptămânile care urmează, care par a da dreptate zvonacilor. De altfel, informaţiile conform cărora ar exista o înţelegere între primarul Gheorghe Falcă şi patronul unei firme sunt de mai bine de doi ani, iar gurile rele spun că Gheorghe Falcă ar fi promis realizarea acestei afaceri, în schimbul sprijinului oferit de acel om de afaceri, prin trustul său de presă, la alegerile locale din 2012 şi nu numai. Sprijin pe care l-a putut observa toată lumea de-a lungul ultimilor trei ani.
În ancheta noastră, vom încerca să arătăm că Primăria Arad a pregătit toată această licitaţie pentru cineva anume, cineva pentru care probabil a fost pregătită şi cea de la Cluj, unde au fost achiziţionate în cele din urmă tramvaie noi de la firma poloneză PESA. Şi acolo, presa locală acuza că licitaţia este făcută special pentru o firmă, doar că până să fie organizată, primarul Sorin Apostu a fost arestat, iar primarul interimar n-a