În calea deblocării fondurilor europene pentru Transporturi, respectiv a sumei de 4,5 miliarde de euro pe care guvernul vrea să o folosească pentru finanţarea majorităţii proiectelor de infrastructură din următorii ani, mai stau “câteva formalităţi administrative”, a precizat vineri comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn.
“Următorul program care poate fi deblocat este Programul de Transport. Nu pot anunţa deblocarea finală astăzi, pentru că trebuie să soluţionăm câteva formalităţi administrative. Sunt foarte încrezător că în cursul săptămânii următoare vom putea face anunţul final”, a spus Hahn, după o discuţie cu premierul Victor Ponta.
Autostrăzile Timişoara-Lugoj, Orăştie-Sibiu, Nădlac-Arad şi Lugoj-Deva depind de deblocarea POS-T. În aceeaşi situaţie sunt şi variante ocolitoare ale oraşelor Bacău şi Braşov, precum şi proiectele de reabilitare a unor drumuri naţionale.
Varianta ocolitoare a municipiului Braşov se va realiza tot din fonduri europene, guvernul alocând 13,7 milioane de euro anul viitor şi 46,7 milioane de euro în 2015-2016.
În ceea ce priveşte infrastructura feroviară, cel mai costisitor proiect îl reprezintă reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria pentru care guvernul a alocat 719,1 milioane de euro anul viitor şi peste 674,1 milioane de euro în 2015-2016.
Linia de cale ferată între Braşov şi Simeria face parte din Coridorul IV paneuropean, autorităţile vizând modernizarea liniei astfel încât această să fie adecvată circulaţiei trenurilor cu viteză maximă de 160 de km/h.
În calea deblocării fondurilor europene pentru Transporturi, respectiv a sumei de 4,5 miliarde de euro pe care guvernul vrea să o folosească pentru finanţarea majorităţii proiectelor de infrastructură din următorii ani, mai stau “câteva formalităţi administrative”, a precizat vineri comisarul european pentru politică