La Săcele va fi testat în septembrie un joc online 3D care Săcele, menit să-i înveţe pe elevi cum să evite conflictele, fie ele din viaţa reală sau virtuală. Jocul îi va pune pe elevi în situaţii de viaţă bazate pe scenarii reale, iar reacţia lor va fi monitorizată pentru a se şti cum vor reacţiona în cazul unor conflicte în şcoală
Liceul Tehnologic „Victor Jinga” din Săcele este partener cu organizaţii din Spania, Finlanda şi Irlanda în proiectul multilateral „Comenius”, finanţat de Uniunea Europeană. „Arbax – împotriva violenţei rasiale şi a xenofobiei” are ca scop prevenirea şi combaterea formelor de hărţuire şi agresiune în şcoli, obiectiv care va fi atins şi prin intermediul unui joc online 3D, creat de partenerii de proiect. „Este vorba despre un joc multimedia dezvoltat pe trei module, prin care utilizatorii – elevi între 12 şi 16 ani, dar nu numai – vor putea să intervină şi să-şi aleagă din cele 6 scenarii pe care le vom crea, tipul de violenţă, de agresiune şi de hărţuire şi să se pună în situaţii reale de violenţă şi agresiune, să vadă care sunt consecinţele şi să poată să aleagă tipurile de reacţii potrivite, astfel încât aceste situaţii ori să fie preîntâmpinate, ori, dacă nu pot fi preîntâmpinate, să aleagă cele mai bune metode pentru a le stopa”, a declarat Radu Colţ, coordonatorul proiectului. Cel mai probabil, jocul va fi testat la Săcele în luna septembrie, când elevii săceleni vor fi supuşi aceloraşi încercări la care sunt supuşi şi colegii lor irlandezi, spanioli sau finlandezi.
Eficient sau nu? Ce cred elevii
Cel mai des întâlnită este violenţa verbală, însă aceasta conduce în multe cazuri la violenţă fizică. „Violenţa în şcoli nu există, însă, câteodată, mai sunt conflicte între elevi, mai ales între cei din clasele mari – a XI-a şi a XII-a – dar vorbim mai mult de conflicte verbale decât fizice, deoarece încă suntem c