Vara nu este numai sezonul soarelui, ci și al micilor afaceri de la malul mării. Profiturile bune și investițiile minime au făcut ca amatorii să se înghesuie ca niciodată la închirierea plajelor
Așa se face că într-o singură licitație organizată anul acesta au fost concesionate mai multe segmente de plajă decât în cele 11 licitații din ultimii doi ani la un loc.
În general, pentru închirierea celor peste 200 de subsectoare, așa cum se numesc, formal, cei aproape un milion de metri pătrați de plajă propuși spre concesionare, Administrația Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral organizează de-a lungul anului mai multe runde de licitații. De pildă, din cauza lipsei de amatori, anul trecut ultima etapă a avut loc abia la finalul verii, în ideea în care, în funcție de profilul licitației, închirierea se face, de cele mai multe ori, pentru unul, respectiv doi ani. De altfel, în 2012, puțini oameni de afaceri au văzut vreo oportunitate de îmbogățire pe litoral, dovadă că, de-a lungul celor patru luni în care s-au organizat licitații, au fost declarate câștigătoare doar 62 de oferte, scădere accentuată față de cele 104 raportate în anul anterior. În 2013, însă, povestea a fost complet diferită. După o singură rundă, cea din aprilie (următoarea are loc la începutul acestei săptămâni), au fost deja concesionate 166 de subsectoare.
Comercianți de parbrize și plaje
Greu de făcut un portret tipic al firmelor sau PFA-urilor care vor încerca să facă bani din comerțul pe plajă vara aceasta. De pildă, un chiriaș cu vechime, Daroff SRL, este furnizorul de rechizite, rucsacuri, fructe și dulciuri al Inspectoratului Școlar Constanța. O altă firmă care se implică activ în concesionarea de plaje este Activ GSM 2004, specializată în comerţul de echipamente telecom. Kargo Auto Glass, marele câștigător al primei licitații din acest an, se ocupă, după cu