Parlamentul din Nicaragua a aprobat construirea unui nou canal între Oreanul Pacific și Oceanul Atlantic, un concurent al canalului Panama. Costul proiectului, aprobat de parlamentari, este de peste 40 de miliarde de dolari, iar antreprenorul lucrarilor este o companie mai putin cunoscuta din China. Construirea Canalului va dubla PIB-ul țării și va rezolva eterna problema a somajului, sustin partizanii canalului. La randul sau, opozantii proiectului cred ca noul canal pe langa faptul ca va fi neporfitabil, va declansa si o adevarata catastrofa ecologica in regiune.
Canalul Panama ar putea avea un concurent, un alt canal care va conecta oceanele Pacific și Atlantic. Costul proiectului este de peste 40 miliarde de dolari si a fost aprobat cu o majoritate covârșitoare in Parlamentul din Nicaragua.
Proiectul prevede pe langa construirea canalului, realizarea si infrastructurii necesare: aeroport internațional, port, conducte de petrol și o zonă de liber schimb. Potrivit calculelor preliminare, noul canal va fi mai adanc, mai larg și mai mult decât canalul Panama și va permite accesul navelor cu tonaj de doua ori mai mare fata posibilitatile oferite de Panama. Lungimea noului canal ar putea ajunge la aproximativ 280 km.
Autoritățile din Nicaragua cred ca ambitiosul proiec va crea 40.000 de locuri de muncă și va duce la dublarea PIB-ului tarii.
Legea care autorizează construirea canalului, o idee care a apărut pentru prima dată in urma cu 200 de ani, a fost semnata de președintele Daniel Ortega inca de vara trecută. Acum, membrii Parlamentului au decis sa incredinteze grandiosul proiect unei companii mai putin cunoscute din Hong Kong "Nicaragua Kanal Development Investment» , careia i s-a oferit concesiunea pe 50 de ani. Compania apartine omului de afaceri chinez Wang Jing, care mai detine si compania de telecomunicații - Beijing Xinwei - deas