Aproape 140 de kilometri de autostrăzi, cu un cost de 930 de milioane de euro, au ca termen de finalizare anul 2013, arată o analiză a ZF pe baza datelor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Circa 18 kilometri de autostradă, între Simeria şi Orăştie, au fost deja inauguraţi la finalul lunii mai, astfel că alţi 120 de kilometri ar urma să fie deschişi circulaţiei în a doua jumătate a anului. Cel puţin acestea sunt planurile CNADNR. Pe teren, cea mai mare parte a tronsoanelor de autostrăzi erau finalizate în proporţie de 60-70% la începutul lunii mai, în contextul în care lucrările au început în urmă cu un an şi jumătate.
Următoarele tronsoane de autostradă pe care se va tăia panglica sunt primul lot al autostrăzii Orăştie-Sibiu, cu o lungime de circa 24 m, şi cel de-al doilea lot al sectorului Nădlac-Arad, cu o lungime de 16,6 km. Cele două tronsoane vor fi inaugurate în luna august, potrivit noilor termene de finalizare. De altfel, cel mai înaintat tronson de autostradă din punctul de vedere al stadiului de execuţie este Nădlac-Arad, lot 2, care la începutul lunii mai era finalizat în proporţie de circa 83%.
Tot anul acesta, dar în toamnă, vor fi finalizaţi 16 din cei 22 km ai lotului al treilea al autostrăzii Orăştie-Sibiu, restul de 6 km urmând să fie gata cel mai probabil anul viitor. Acest tronson, care cuprinde şi cel mai mare viaduct din România, cu o lungime de 1 km şi o înălţime de 74 metri, era finalizat în proporţie de 71% la începutul lunii mai.
În noiembrie va fi gata şi lotul al doilea (20 de kilometri) al autostrăzii Orăştie-Sibiu, care în urmă cu o lună avea un stadiu de execuţie de 55%, în timp ce în decembrie se vor finaliza lotul al patrulea (16 kilometri) al autostrăzii Orăştie-Sibiu, precum şi primul lot (27,5 kilometri) al Lugoj-Deva.
Iniţial, majoritatea auto