Piata locala a muncii resimte deja de mai bine de patru ani efectele crizei economice, iar atat managerii, cat si angajatii si cei aflati in cautarea unui loc de munca, trebuie, daca nu au facut-o deja, sa se adapteze acestei realitati, au spus-o la unison invitatii celei de-a doua editii a conferintei HR 2.0.
"Am observat ca exista o cerere mai mare pentru pozitii noi si nu pentru inlocuiri ale unor angajati care au plecat din firme din partea angajatorilor", a spus Cristina Savuica, chief happiness officer la Lugera pentru Romania si Republica Ceha.
Ea a adaugat ca pentru multe dintre pozitiile noi pe care le deschide Lugera sute de candidati, mai mult sau mai putin potriviti, isi arata interesul.
Cresterea interesului pentru recrutare se vede si in incasarile portalurilor imobiliare. Calin Fusu, CEO la site-ul de recrutare BestJobs, a spis ca incasarile au crescut cu 15% fata de anul anteriror fara sa se majoreze preturile.
"Deducem ca angajatorii sunt relativ increzatori. Este un optimism cumpatat in randul angajatorilor", spune Fusu.
Daca la nivel de recrutare lucrurile merg mai bine, criza a facut insa sa escaladeze frictiunile la nivel de management in companii, spune avocatul Ioan Dumitrascu, de la Casa de Avocaturu PeliFilip.
Dumitrascu spune ca in cazul PeliFelip anul acesta pana in toamna vor fi angajati 8 tineri absolventi. Pe de alta parte, el a sesizat in randul clientilor sai, mari companii, o accelerare a frictiunilor la nivel inalt, intre management sau actionari si management.
"Noi avem o tehnica pe care o numim Tehnica Stefan cel Mare: care presupune ca trebuie sa incerci sa ai cat mai putine fronturi de conflict, in conditiile in care angajatul isi aduce aminte de toate "nedreptatile" pe care i le-a facut angajatorul, iar tot acest complex paraziteaza conflictul initial, ca angajator trebuie sa te focusezi