Nici măcar ptenţialul semnificativ de vânzări pe care îl reprezintă cele peste 4,6 milioane de autovehicule înmatriculate în România nu mai poate compensa pierderile generate de daunele mari. Câteva seocietăţi mari de asigurări şi, mai ales, nume mari din reasigurare fac un pas înapoi pe piaţa poliţelor obligatorii
“Reglementarea despăgu¬birilor vătămărilor corporale devine prioritară pentru linia RCA; în caz contrar, gradul de penetrare a acestor poliţe se va reduce”, spunea recent Adrian Marin, CEO al Generali Asigurări. .Doar puţin peste 82% din totalul autovehiculelor din România erau asigurate RCA la finele lunii martie 2013 în ciuda faptului că vorbim despre o poliţă obligatorie prin lege. Cele 3,83 milioane de contracte valide la sfârşitul primului trimestru reprezintă cel mai scăzut nivel din ultimii 5 ani, cu aproape 100.000 mai mic decât în martie 2012 şi cu peste 700.000 mai mic, decât în decembrie anul trecut. Frecvenţa mare a accidentelor rutiere şi, în special, escaladarea sumelor acordate de instanţe victimelor accidentelor rutiere au redus substanţial apetitul marilor jucători pe piaţa RCA. Nume importante pe acest segment, cum ar fi Generali sau Omniasig, şi-au redus substanţial expunerile, în timp ce societăţile care mai păstrează un oarecare interes încep să-şi selecteze foarte atent clienţii.
Este şi cazul Astra Asigurări, cea mai mare companie de profil din România, al cărei preşedinte, Iulius Alin Bucşa, spune clar că nu îşi mai propune creşteri pe zona RCA şi se concentrează asupra segmentării clintelei. “Noi nu ne mai propunem să creştem pe RCA. De fapt am rămas la acelaşi nivel de prime dar avem o reducere cu 10% a numărului de clienţi datorită segmentării şi datorită creşterii de preţuri. Avem o segmentare foarte detaliată, ne calculăm riscurile şi stabilim bonusuri şi malusuri foarte atent”, spune Iulius Alin Bucşa(foto), p